close



1986最棒的女歌手是誰??油俠最喜歡的女歌星就是【Whitney Houston】

 

【Whitney Houston】〔 I will always love you 歌詞中文翻譯〕是最紅的歌曲之一

 

當年的首張專輯【Whitney Houston】就是天籟之聲,在一遍男歌手拿下冠軍曲的年代,首張專輯可以擁有三首冠軍曲(Saving All My Love For YouHow Will I KnowGreatest Love Of All,到目前為止還是非常可怕的記錄,但是吸毒懹她毀了終身。

在首張專輯中【Greatest Love Of All】,歌詞是寫著:『Learning to love yourself,it is the greatest love of all 只要學會愛自己,就是最偉大的愛』【Whitney Houston】如果記得,現在就不用寫這紀念文了。

我選了兩首歌加上翻譯,來紀念這世紀最偉大的女歌手吧:Greatest Love Of All 及  I will always love you

Greatest Love Of All

Whitney Houston - Greatest love of all

I believe the children are our future 我相信孩子們是人們的未來
Teach them well and let them lead the way 好好地教導他們,並且引導他們
Show them all the beauty they possess inside 告訴他們,他們心中早已擁有的純善與純美
Give them a sense of pride to make it easier 給他們成就感,讓他們的路更輕鬆
Let the children's laughter remind us how we used to be 讓孩子的笑容提醒我們,我們從前的最原始的自己


Everybody's searching for a hero 每個人都在找尋一個心中英雄
People need someone to look up to 人們總是需要有個人來景盼
I never found anyone who fulfilled my needs 而我從未找到某個人,可以讓我填滿心中所求
A lonely place to be and so I learned to depend on me 在如此孤單的境地,所以我已學會倚靠我自己
I decided long ago 在很久以前,我早已決定
Never to walk in anyone's shadows 不要追尋任何人的腳步影跡
If I fail,If I succeed 若我失敗,若我成功
At least I lived as I believed 至少我依著我的信念而活
No matter what they take from me 無論命運想從我這裡帶走甚麼
They can't take away my dignity 帶不走的是我的尊嚴,我心中的價值


Because the greatest love of all is happening to me 因為那世界上最窮盡,最偉大的愛正在我心中開展著發生著
I've found the greatest love of all inside of me 我,已找到自己心中的愛與慈悲
The greatest love of all is easy to achieve 那麼最偉大的愛,其實很容易
Learning to love yourself,it is the greatest love of all 只要學會愛自己,就是最偉大的愛


And if by chance that special place 若偶然地,某個地方
That you've been dreaming of ─那個你所夢想的地方
Leads you to a lonely place 卻帶你到了孤寂的境地
Find your strength in love 那麼,記得在那窮盡的愛與慈裡,尋找勇氣與力量

I Will Always Love You

I will always love you 我將永遠地 愛著妳

If I should stay,倘若我留下來
I would only be in your way.我只會成為妳的羈絆
So I'll go, but I know 所以我離去,但我知道
I'll think of you ev'ry step of the way.我每邁出離開的每一步,都會想著妳
And I will always love you.而我將永遠地 愛著妳!
I will always love you.我將永遠地 愛著妳
You, my darling you. Hmm.就是妳,我親愛的寶貝!


Bitter sweet memories 甘苦交織的甜蜜回憶。
that is all I'm taking with me.僅是我唯一帶走的東西
So, goodbye. Please, don't cry.那麼:再見吧!請不要哭泣。
We both know I'm not what you, you need.我們彼此清楚,我並不是妳所需要的。
And I will always love you.而我將永遠地 愛著妳!
I will always love you.我將永遠地 愛著妳!


I hope life treats you kind 我希望生活能善待妳。
And I hope you have all you've dreamed of.希望妳美夢成真。
And I wish to you, joy and happiness.願妳美滿幸福
But above all this, I wish you love.祝福妳擁有永遠的摯愛。


And I will always love you. 還多擁有一份 我將永遠地 愛著妳!


I will always love you.我將永遠地 愛著妳!
I will always love you.我將永遠地 愛著妳!
I will always love you.我將永遠地 愛著妳!
I will always love you.我將永遠地 愛著妳!
I will always love you.我將永遠地 愛著妳!
You, darling, I love you.就是妳 親愛的,我愛妳
Ooh, I'll always, I'll always love you.我永遠愛妳,我將永遠地 愛著妳!

油俠 大德魯伊-狂草

arrow
arrow
    全站熱搜

    油俠 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()